parallax background

ساخت قطعات و اتوماسیون صنعتی

1397/09/13

ساخت قطعات و اتوماسیون صنعتی

یکی از خدمات این گروه، طراحی، ساخت و تست قطعات صنعتی می­ باشد. در این قسمت به منظور بهبود کیفیت و کارایی، قطعات مورد نظر قبل از تولید به وسیله نرم ­افزارهای CAD شبیه­ سازی شده و مورد بررسی قرار می­ گیرند. در ابتدای روند طراحی متخصصان این شرکت با استفاده از نرم­ افزارهای CAD به مدل­سازی قطعه مورد نظر و محیطی که قطعه با آن در تماس است می­ پردازند. پس از این مرحله – در صورت لزوم یا خواست خریدار- بارهای وارده به قطعه محاسبه‌شده، سپس از نرم­ افزارهای تحلیلی CAE برای بررسی دقیق قطعه مورد طراحی از حیث بارگذاری­ های مکانیکی، حرارتی، هیدرو استاتیک، هیدرو دینامیکی، خستگی، خوردگی و آکوستیکی استفاده می­شود.

با توجه به این بارگذاری، این گروه خدمات مربوط به انتخاب مواد را نیز بر حسب نیاز مشتری ارائه می­ دهد. این فرایند طراحی، مهندسین گروه را قادر می­ سازد تا دانش جامعی از حیث تنش­ های ایجادشده در قطعه، ارتعاشات در مقابل بارگذاری­ها، انتقال حرارت با محیط اطراف و غیره به دست آورده و منجر به دستیابی به طرحی بهینه ­گردد. همچنین این گروه به شبیه ­سازی­های اکتفا نکرده و انواع تست­های آزمایشگاهی از قبیل تست­ های کوانتومتری، متالوگرافی، کشش سرد و گرم، خزش، خمش، ضربه، سختی، پروفیل سختی ماکرو و میکرو، چسبندگی، خوردگی، مایع نافذ، ذرات مغناطیسی، رادیوگرافی و یا PQR را بر حسب نیاز مشتری ارائه می دهد.

برخی قطعات ساخته شده تاکنون:

ساخت ۸۵۰۰ عدد انواع قطعات یدکی و مونتاژی (Lock plate, Lock Washer, Shim و Sealing) از جنس هستلوی-ایکس (Hastelloy®-X AMS5536N تولید شرکت Haynes International, Inc. آمریکا) برای توربین گازی ۲۵ مگاوات SGT-600 زیمنس به سفارش شرکت توربین‌های گازی صنعتی خاورمیانه (MIGT) در سال ۹۳ و ۹۴.

ساخت ۱۰۰۰ عدد انواع قطعات یدکی و مونتاژی (Welding Nipple و Shim, Plate, Spacer, Connector) از جنس کربن استیل و استینلس استیل برای توربین گازی ۲۵ مگاوات SGT-600 زیمنس به سفارش شرکت توربین‌های گازی صنعتی خاور میانه (MIGT) در سال ۹۴.

طراحی، تحلیل تنش، نمونه سازی سریع و تست جعبه دنده دستگاه الکتروکاردیوگراف به سفارش شرکت داهیان پزشکی پیشرو در سال ۹۴.

ساخت ۸ عدد پره پمپ گریز از مرکز (Centrifugal Pump Impeller) استیل ۳۰۴ برای پتروشیمی بندر امام به سفارش شرکت رویاک طرح جنوب در سال ۹۴.

ساخت انواع Demister و Mist Eliminator گوگرد برای واحد بازیابی گوگرد (SRU) پالایشگاه نفت لاوان به سفارش شرکت بین‌المللی پیمانکاری عمومی ایران (IGC) در سال ۹۳ و ۹۴.

ساخت انواع نازل‌های از نوع Pig Tail و Full Cone گوگرد برای واحد بازیابی گوگرد (SRU) پالایشگاه نفت لاوان به سفارش شرکت بین‌المللی پیمانکاری عمومی ایران (IGC) در سال ۹۳ و ۹۴.

ساخت ۱۶ عدد شیر پروانه‌ای سایز ۱۶ اینچ با دیسک و استم آلومینیوم-برنز (گرید C95800) مقاوم به آب دریا برای واحد بنزین سازی پالایشگاه نفت لاوان بر اساس استاندارد API STD 609 و تست API 598 به سفارش شرکت بین‌المللی پیمانکاری عمومی ایران (IGC) در سال ۹۳.

ساخت انواع ترموول (Thermowell) تا طول ۳ متر فلنجی با کلاس ۳۰۰ psi با استاندارد NACE MR0175 برای Degassing box های واحد بازیابی گوگرد (SRU) پالایشگاه نفت لاوان به سفارش شرکت بین‌المللی پیمانکاری عمومی ایران (IGC) در سال ۹۳.

ساخت ۱۰ عدد صفحه و بلوک شیرها کشویی صفحه‌ای (Plate Type Gate valve) برای واحد اولیفین پتروشیمی بندر امام به سفارش شرکت رویاک طرح جنوب در سال ۹۳.

ساخت انواع فلنج خاص استیل (Special Flange) به سفارش شرکت بین‌المللی پیمانکاری عمومی ایران (IGC) در سال ۹۲ و ۹۳.

ساخت چندین قطعه یدکی شفت و آستینی انواع پمپ برای واحد کلرآلکالی پتروشیمی بندر امام به سفارش شرکت رویاک طرح جنوب در سال ۹۲ و ۹۳.

ساخت جکت انواع شیرهای توپی و مخروطی (Ball and Plug Valve) گوگرد به سفارش شرکت بین‌المللی پیمانکاری عمومی ایران (IGC) در سال ۹۲ و ۹۳.

ساخت انواع کوپکینگ برای واحد تفکیک مایعات گازی پتروشیمی بندر امام به سفارش شرکت رویاک طرح جنوب در سال ۹۲ و ۹۳.

ساخت ۵۰ تن کاور سینی کابل به عرض‌های مختلف به سفارش شرکت بین‌المللی پیمانکاری عمومی ایران (IGC) در سال ۹۲.

ساخت ۱۰۰۰ عدد سایه‌بان (Sun Shade) تجهیزات ابزار دقیق مقاوم به شرایط سخت آب و هوایی به سفارش شرکت بین‌المللی پیمانکاری عمومی ایران (IGC) در سال ۹۲.

ساخت انواع سینی (Tray) های Degassing box واحد بازیابی گوگرد (SRU) پالایشگاه نفت لاوان به سفارش شرکت بین‌المللی پیمانکاری عمومی ایران (IGC) در سال ۹۲.

ساخت شیم­های مسی برای کوپلینگ کمپرسورهای واحد بنزین سازی پالایشگاه نفت لاوان به سفارش شرکت بین‌المللی پیمانکاری عمومی ایران (IGC) در سال ۹۲.

ساخت فیلتر دوقلوی جکت دار گوگرد بر طبق کد ASME Sec. VIII برای واحد بازیابی گوگرد (SRU) پالایشگاه نفت لاوان در سال ۹۲.

ساخت تانک اسید برای واحد لاستیک مصنوعی پتروشیمی بندر امام به سفارش شرکت رویاک طرح جنوب در سال ۹۲.

ساخت چرخ‌دنده مارپیچی (Spiral Bevel gear) برای واحد تفکیک مایعات گازی پتروشیمی بندر امام به سفارش شرکت رویاک طرح جنوب در سال ۹۲.

ساخت فیلتر جداکننده (Separator filter element) برای واحد پلی اتیلن سبک پتروشیمی بندر امام به سفارش شرکت رویاک طرح جنوب در سال ۹۲.

ساخت انواع پمپ‌های دنده‌ای روغن، پلیمر و غیره برای پتروشیمی شهید تندگویان به سفارش شرکت رویاک طرح جنوب در سال ۹۱ و ۹۲.

ساخت نقاله مارپیچی (Screw Conveyor) برای واحد کلرآلکالی پتروشیمی بندر امام به سفارش شرکت رویاک طرح جنوب در سال ۹۱ و ۹۲.

ساخت انواع رینگ سایش برای پتروشیمی شهید تند گویان به سفارش شرکت رویاک طرح جنوب در سال ۹۱ الی ۹۲.

ساخت پره پیشران قایق ۵ پر هم­پوشان به سفارش آزمایشگاه دریای دانشگاه صنعتی شریف، در سال ۹۱.

ساخت چند نوع پره کمپرسور شعاعی (centrifugal compressor impeller) در سال ۹۰.

ساخت ماردون تزریق ذرت به دستگاه تولید پفک کارخانه لوسی به سفارش شرکت به کوه فناوری فندیس، در سال ۹۰.

 

طراحی، تأمین، ساخت، نصب، راه ­اندازی و نگهداری پکیج­ های صنعتی

برخلاف تفکر رایج که مبحث کنترل و اتوماسیون را به صورت مونتاژ کردن ماژول‌های آماده و قابل خرید می‌پندارد، در برخی موارد راه حل آماده و در دسترسی یافت نمی‌شود. همچنین است دستگاه‌هایی که برای ساخت یک قطعه خاص و یا خدمات منحصربه‌فرد تولید می‌شوند. گروه اتوماسیون، کنترل و رباتیک با حمایت دیگر گروه‌ها توانایی طراحی و ساخت انواع سیستم‌های اتوماتیک و هوشمند مانند انواع ربات‌های صنعتی، انواع مکانیزم‌های حرکتی و دیگر موارد را دارد.

در همین راستا یکی دیگر از توانایی و تجارب این گروه ارائه خدمات طراحی و ساخت محیط‌های تست انواع حسگرهای ابزار دقیق و ماشین‌آلات می‌باشد. همچنین در زمینه طراحی و بهینه‌سازی خطوط تولید و مونتاژ نیز متخصصان این شرکت با استفاده از علم روز و پس از انجام شبیه‌سازی کامپیوتری تمامی مراحل، با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری مانند Pro/ENGINEER به طراحی خطوط تولید و مونتاژ و یا بهینه‌سازی آن می‌پردازند.

از زمینه ­های کاری این گروه می­توان به طراحی انواع ماژول­های کنترلی و PLC و طراحی، ساخت و برنامه‌نویسی انواع میکرو کنترلرها برای کنترل تمامی نیازهای کنترلی صنعت نام برد. همچنین این گروه با بهره­گیری از توان مهندسین خود خدمات مشاوره، خرید موتور و درایورهای صنعتی و همچنین ساخت درایورهای خاص انواع موتور و عملگر را ارائه می­دهد.

از دیگر توانایی­های این گروه ارائه خدمات فنی و مهندسی در زمینه طراحی و اجرای سیستم­های ابزار دقیق و محیط­های تستِ ابزار و ماشین­آلات می­باشد. در همین راستا می­توان به توان بالای این گروه در امر پردازش سیگنال­ها و ارائه جدیدترین تکنولوژی­های فیتلراسیون از جمله فیلترهای کالمن، دیجیتال و دیگر موارد نام برد.

پروژه‌های انجام‌شده تاکنون:

ساخت Segway نیمه‌صنعتی به سفارش دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۸۹
طراحی و ساخت دستگاه MFL به منظور اسکن فلز مخازن نفتی به سفارش شرکت
نفت فلات قاره ایران، در سال ۱۳۸۸
طراحی و ساخت دستگاه Sludge Profiler به منظور تهیه پروفایل رسوبات لجن نفتی
مخازن نفتی به سفارش شرکت نفت فلات قاره ایران، در سال ۱۳۸۷
طراحی و ساخت CT Scan نیمه‌صنعتی به منظور اسکن سه بعدی قطعات به وسیله اشعه ایکس به سفارش دانشگاه شیراز، در سال ۱۳۸۶
راه‌اندازی خط تولید آب معدنی شرکت شاذ و تعاونی شصت ایلام، در سال ۱۳۸۶
راه‌اندازی خط تولید بطری نوشابه و آب معدنی شرکت صنعتی کمند یاسوج، در سال ۱۳۸۶
تعمیر و اصلاح طراحی دستگاه چسب زن شیشه دو جداره شرکت شیشه آبدیده، در سال ۱۳۸۵.
ساخت Segway نیمه‌صنعتی به سفارش آزمایشگاه الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۸۹.
ساخت دستگاه نقطه جوش برنج به سفارش شرکت رایان رشد، در سال ۱۳۸۹.
ساخت دکل وینچی مخابراتی به سفارش شرکت رایان رشد، در سال ۱۳۸۸.
اصلاح طراحی و تغییر Exchanger تولید نوار فوم ظروف یک­بار مصرف شرکت نوین نمای سهند، در سال ۱۳۸۸.
طراحی سیستم CHP به منظور تولید برق از اگزوز موتور دیزل ۴ مگا وات به سفارش شرکت نفت فلات قاره ایران، در سال ۱۳۸۷.
طراحی و ساخت ربات خدمات رسان شهری به منظور جارو کردن اتوماتیک پارک‌ها و معابر به سفارش شهرداری شیراز، در سال ۱۳۸۵.
ساخت پره پیشران قایق ۵ پر هم­پوشان به سفارش آزمایشگاه دریای دانشگاه صنعتی شریف، در سال ۱۳۹۰.
ابزارسازی و ساخت ماردون تزریق ذرت به دستگاه تولید پفک به سفارش شرکت فندیس، در سال ۱۳۹۰.
ساخت دستگاه آموزشی کنترل سرعت موتور DC همراه با اغتشاشات توسط کنترلر PID به سفارش آزمایشگاه کنترل دانشگاه شیراز در سال ۱۳۹۰.